Zárt rendezvény
Egy kamasz gyermek édesanyjaként naponta találkozom a tinédzserkori kihívásokkal, pszichológusként pedig a gyermekek oldaláról látom, hogy ugyanezekben a helyzetekben nekik mi lehet nehéz. A kamaszkor már kilenc-tízéves gyermekekkel elindul, így várjuk az alsósóok szüleit is, ha kíváncsiak, mit lehet tenni, amikor:
• Már a tízéves is ránk csapja az ajtót. Próbálok neki mondani valamit, de az sosem jó úgy.
• Éjjel nem akar lefeküdni, reggel nem lehet felébreszteni.
• Folyamatos rohanásban vagyunk, mert az időkezelés nem az erőssége.
• Állandóan a telefonon lóg. Nehéz rávenni, hogy legalább egy órára letegye.
• Motiválatlan. Külön nehézség rábeszélni, hogy kicsit kapcsoljon rá a tanulásra.
• Érzelmi hullámvasútban van. Egyedül van, bezárkózik; vagy éppen állandóan a haverokkal lóg.
Gyakorlatban használható tippekkel készülök, hogy akár már másnap kipróbálható, kézzelfogható ötletekkel induljatok haza a programot követően.
As the mother of a teenage child, I encounter the challenges of adolescence every day, and as a psychologist, I see from the children’s side what can be difficult for them in the same situations. Adolescence begins with nine- and ten-year-old children, so we welcome the parents of juniors as well, if they are wondering what can be done when:
• Even the ten-year-old is slamming the door on us. I try to tell him something, but it’s never good that way.
• They doesn’t want to go to bed at night and can’t be woken up in the morning.
• We are in a constant rush because time management is not his strong point.
• Constantly hangs on the phone. It’s hard to get them to put it down for at least an hour.
• Unmotivated. It is particularly difficult to persuade them to focus on studying.
• You are on an emotional rollercoaster. They are alone, shuts themselves up; or just hanging out with friends all the time.
I will prepare you with practical tips so that you can go home after the program with tangible ideas that you can try out the next day.