Sokszínű május a HBLF és partnerei szervezésében
Női vezetők, megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatása, munkavállalók mentális egészsége és még számos téma állt az idei EU Sokszínűsági Hónap 56 rendezvényének fókuszában. Az Európai Sokszínűségi Karta országaiban megrendezésre kerülő, idén is nagy sikerrel lezajlott Sokszínűségi Hónap házigazdája hazánkban a Hungarian Business Leaders Forum.
56 program a sokszínűség jegyében
A HBLF Sokszínűségi Karta aláírói a befogadó munkahelyek építését tűzték ki célul, így a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) is, amelynek együttműködői partnerei közül 35 cég, illetve vállalat határozta el, hogy 2022 májusában különböző diverzitás és inkluzivitás aktivitást szervez. Az ALD Automotive, Avis, Bridgestone, Budapest Corvinus Egyetem, Concorde, evosoft, Hammel & Hochreiter Kft., Holland Nagykövetség, IFUA, KPMG, Legrand, illetve a Telekom, T-System belső munkavállalói szemléletformáló és kompetencia-fejlesztő programokat kínáltak. Mások, mint a Autistic Art, bp, Coaching Team, Eaton, Fashion Awards Hungary, Fruit of Care, Grundfos, Heineken, Human Digital, Humen Online, IBM, Jobsgarden, Krauthammer, My Best Self, MVÜK Női Vezetői Klub, Munkáltatók esélyegyenlőségi fóruma, Óbudai Egyetem, Praktiker, Queritius, Romaster Alapítvány, Salva Vita, SAP, Simpact, Szabó Szabolcs Alapítvány, Tesco pedig hibrid vagy nyílt eseményeken keresztül tették lehetővé akár az újonnan érdeklődő szervezeteknek is a (be)kapcsolódást.
Az együttműködés jegyében számos további szervezet csatlakozott társszervezőként, előadóként, moderátorként, médiapartnerként a rendezvénysorozathoz, többek között az ACG, Alternate, Ashoka, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, EgonZhender, E.ON, Morgan Stanley, OD Partner, ÖRT, Scale Impact, Trauma Ambulancia, Tudatos Vásárlók Egyesülete, Young art Gallery, WLWYB. Az események számos formában — panelbeszélgetés, webinárium, workshop, képzés, előadás, kiállítás, podcast — segítették nem csak a párbeszédet és információszerzést, de akár a szemléletváltás és magatartásformálás megvalósulását. A rendezvényeken több mint tízezren vettek részt, de a Sokszínűségi Hónap célitűzései közvetlenül több mint 500 000 emberhez jutottak el, médiapartnereink segítségével pedig mintegy egymillióhoz.
„Számos kutatás támasztja alá, hogy a sokszínű és befogadó szervezetek eredményesebbek. Versenyelőnyre tehetünk szert, azáltal, hogy jobban megértjük a társadalmi igényeket, a vásárlói elvárásokat és a gyorsan változó, egyre komplexebb világban többféle szempontot veszünk figyelembe a döntéseinkben.” – hangsúlyozta Solti Andrea, a HBLF elnöke, a Shell Hungary igazgatóságának elnöke. „A változáshoz szükség van a vezetői kiállásra, támogató programokra, valamint az előítéletek tudatosítására is. Együtt erősebbek vagyunk, ezért a HBLF tanulási és együttműködési platformot biztosít, és hidakat épít a szükséges változások érdekében.”
A téma sokszínűsége
A sokszínűség, diverzitás témája számos alterületet is magában foglal. Ezek közül leginkább a női vezetők (üzleti életben és diplomáciában) és a női szerepvállalás (családban, oktatásban) került fókuszba, valószínűsíthetően a HBLF téma iránti következetes elkötelezettségéből is adódóan. Az esemény résztvevői egyetértettek abban, hogy leginkább közösen érdemes tenni a célok eléréséért, olyan eszközökkel, mint a fejekben létező üvegplafon megszüntetése, valamint különböző jó gyakorlatokkal, mentoringgal a kompetencia és önbizalom fejlesztéssel vagy vállalati kiválasztási folyamatok fejlesztésével. Nem véletlenül kulcsfontosságú a Shell által is támogatott HBLF Nemzetközi X Mentor Program. A megváltozott munkaképességűek inkluzív foglalkoztatásában szerencsére már számos jó példát találunk, a Romaster program keretében pedig a roma fiatalok munkaerőpiaci integrációját is megismerhettük. Az elmúlt évek járványügyi helyzete és egyéb krízisei miatt idén nagyobb fókuszt kapott a munkavállalók mentális egészsége, hogy miképp viselkednek munkáltatók krízis idején, illetve az a felvetés, hogy miképp beszélgessünk a gyermekeinkkel hasonló témákról. Egyes altémák, amilyen a diverzitás és inkluzivitás a marketingben, a sokszínűséget támogató vásárlás, valamint a biztonságos munkahely („safe space”) megteremtése, a szexuális orientációt vagy az életkort érintő inkluzivitás is feldolgozásra került webinárium vagy podcast formájában.
„Büszkék vagyunk rá, hogy az idei Sokszínűségi Hónapban minden fontos témát érinteni tudtunk és számos, a témával foglalkozó, aziránt elkötelezett vállalat és szervezet lehetőséget kapott jó gyakorlatainak bemutatására és az egymástól való tanulásra” – tette hozzá Gárdus Zsuzsa, a HBLF Sokszínűségi Kartáért felelős elnökségi tagja, a Jobsgarden ügyvezetője. „Külön személyes öröm nekem, hogy az oktatás hangsúlyosabban megjelent idei harmadik Sokszínűsági Hónapunkban: a nevelés, a hátrányos helyzetű területek oktatása, egyes pályák speciális sokszínűségi kihívásai, valamint az egyetemi oktatásban megjelenő diverzitás, így a fiatalok is nagyobb eséllyel, idejekorán foglalkozhatnak a témával és elfogadással.”
Háttérinformáció:
A HBLF a rendszerváltás után, Károly walesi herceg kezdeményezésére jött létre 1992-ben. Alapításakor megfogalmazott fontos célja mindmáig aktuális: széles körben elfogadtatni a vállalatok társadalmi szerepvállalását, a tagok aktív munkájára építve. A szervezet fontos katalizátorként működik az üzleti szférában: számos izgalmas társadalmi projekt kezdeményezőjeként és megvalósítójaként segíti, támogatja és tudatos, felelős magatartásra ösztönzi az üzleti élet meghatározó vezetőit, miközben igazi alkotó közösségeket hoz létre.
A HBLF elnöke Istenesné Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.). Tiszteletbeli elnöke Czakó Borbála. Az Elnökség tagjai: Jamniczky Zsolt, HBLF igazgató (E.ON Hungaria Zrt.), Janza Ákos (MSCI) Juvancz Beáta, HBLF kincstárnok (BlackRock Hungary Kft.) Bodó Teodóra, HBLF kommunikáció (Robert Bosch Kft.), Bácsfalvi András, Felelős vállalati szabályozás és etikai munkacsoport (EY), Gothárdi Ibolya, HBLF HR műhely (4iG), Gárdus Zsuzsa, HBLF EU Sokszínűségi Karta (Jobsgarden), Dr. Zolnay Judit, HBLF Romaster Kuratórium, Blaskó Nikolett (ACG), Hajós Balázs, HBLF Digitális munkacsoport (Schneider Electric Zrt.). www.hblf.hu
Az Európai Sokszínűségi Kartát és platformját 2010-ben hozta létre az EU annak érdekében, hogy a diverzitás és inkluzivitás, a befogadó munkahelyek és társadalom érdekében tenni akaró országokat és ebben résztvevő szervezeteket összefogja, inspirálja, párbeszédet generáljon, jó gyakorlatokat terjesszen. Eddig 29 ország csatlakozott a kezdeményezéshez, köztük 2016-ban Magyarország is, ahol a HBLF az EU kizárólagos partnerszervezete. A Kartát már 61 szervezet írta alá, s kötelezte el magát annak értékei és céljai mellett. www.sokszinusegikarta.hu
További információk:
Kovács-Czövek Hajnalka, CEO, Hungarian Business Leaders Forum (HBLF)
hajnalka.czovek@hblf.hu
Csík Enikő, COO, Sokszínűségi Karta titkár, HBLF
eniko.csik@hblf.hu