A 6. Mesterek Kurzusán Zanin Éva, a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértője beszélt arról, hogy miért éri meg a vállalatoknak saját sokszínűségük fejlesztésébe fektetni.
Akkor vagyunk igazán hatékonyak, ha önmagunk lehetünk és a munkakultúránk miatt hozzuk ki magunkból a legtöbbet és nem annak ellenére. A vállalati képviselőket leginkább az érdekli, hogyan lehet a nulláról felépíteni a sokszínűséget. Mire épített a Magyar Telekom? Kimagasló vállalati fenntarthatósági gyakorlat, alapos fenntarthatósági adatbázis, GRI szabvány, felelős befektetői értékelések, vállalati benchmarkok, munkatársi visszajelzések.
2018-ban egy anonim munkatársi felmérést indítottak, hogy detektálják a vállalati sokszínűségi kultúra állapotát és amelyből megtudható, hogy milyen a munkatársak percepciója a befogadás, vagyis a vállalat sokszínűségi kultúrája kapcsán. A felmérés kiértékelése után készült el a Magyar Telekom sokszínűségi stratégiája és a „Tudattalan előítéletek tudatosítása” című online tananyag is.
„A tudattalan előítéleteink (unconscious bias) a gyors döntésekből fakadó szándékolatlan hátrányos megkülönböztetések, amelyek a feltételezések alapján, akár „ösztönösen” hozott döntések mögött húzódhatnak. Ez a gyors működés az agyunk természetes működésének része, épen ezért meg kell tanítanunk magunkat arra, hogyan hozhatunk megfontolt, adat alapú döntéseket. Ezzel a gyakorlattal igazán sokat tehetünk a társadalmi diszkrimináció újratermelődése ellen.”