Csatlakozom Jelentkezés eseményre

Elkerülhetetlen, hogy „férfias eszközökre” váltson a siker érdekében egy női vezető? Egyáltalán miért téma egy jó vezető esetében, hogy ő nő vagy férfi?

A HBLF EU Sokszínűségi Hónap programjaihoz csatlakozott a Jobsgarden, a Schneider Electric és a Rossmann. Gárdus Zsuzsa a HBLF sokszínűségért felelős elnökségi tagja, a Jobsgarden ügyvezetője beszélgetett Ivanov Katalinnal, a Schneider Electric országos HR vezetőjével, Siliga Tündével, a Schneider Electric gyöngyösi gyárának igazgatójával és Németh Kornéllal, a Rossmann egyik ügyvezetőjével.  

A program igen sok érdeklődőt vonzott, hiszen közel 150 fő volt jelen az online beszélgetésen. Az előadók a következő kérdésekre keresték a választ:  

  • Vajon mi segíthet valakinek abban, hogy sikeres női vezető legyen?  
  • Van-e különbség a sikeres női és férfi vezető között? 
  • Gyakran a határozott nőkre is ráhúzzák, hogy férfias vezető? 
  • Miért fontos, hogy több nő legyen a TOP menedzsmentben? 

A siker kulcsa sokrétű. Fontos a motiváció, a tapasztalat, az élethosszig tartó tanulás, az, hogy a vezető azonosuljon a vállalati értékekkel és a stratégiával. Kezelje jól a váratlan helyzeteket, legyen jó a konfliktuskezelésben és lássa tisztán a piaci eseményeket. Csapatmunka, szakértelem, nézőpont és tudás szükséges ahhoz, hogy valaki sikeres vezető legyen. A munkatársaknak a megfelelő iránymutatás mellett a célt is világossá kell tenni és támogató légkört kell biztosítani. A kapcsolatteremtő képesség szintén nagyon fontos készség lehet. 

A készségek, a képességek, a határozott fellépés, gyors döntéshozatali képességek és az egészséges kockázatvállalás minden sikeres vezetőnek előnyére válhatnak, legyen az nő vagy férfi. Sikeres vezetők vannak és maximum a konfliktuskezelésben érzékelhető különbség a női és férfi vezetők között.   

Sok olyan nő van, aki felveszi a karakteresebb, férfiasabb stílust. Ha egy nő felveszi ezt a vezetői személyiséget, akkor az nem hiteles, hiszen gyakorta látszik rajta a görcsösség. Sokan a sztereotípiákra építenek, de mindig azzal foglalkozzunk, aminek van hozzáadott értéke is. A sztereotípiák a generációk között eltérőek, a fiatalok már nem annyira tolerálják, ha egy vezető nem beszél szépen velük. Ilyenkor azonnal új munkahely után néznek. Ezek a sztereotípiák elhalványodnak, ahogy a fiatalok vezetővé válnak.  

A tőzsdei jegyzett cégek igazgatóságának TOP menedzsmentjében 2026-ra 33%-nak kellene lennie a nők arányának. Ivanov Katalin elmondta, hogy a Schneidernél nagyon sok üzleti terület van és vezetői pozícióban országos szinten a nők aránya 25%, míg a technikai vagy mérnöki területen éppen csak 20% és ugyan ez vonatkozik a menedzsmentben lévők arányára is. Siliga Tünde a gyárra vonatkozóan említette meg, hogy a menedzsment 9 főből áll, amelyből 3 nő. A Rossmannál a képességek és az eredmények alapján választják ki a vezetőket, nem pedig a nemük alapján – fejtette ki Németh Kornél. Az igazgatóságban 12 fő van, amelyből 3 nő. A középvezetés közel 70%-a hölgyekből áll, de a raktárvezetők férfiak.  

ceritacerita bahagiasinarupdate hari iniampamp indonesiarobot-pragmaSitus Android4damp-androidamp-birtotoamp-bir123amp-sbs188betamp-rgm168amp-bir365newsbir123Birtotorgm168Bir365Bir365Bir365Bir365Bir365Bir365sbs188betsbs188betsbs188betsbs188betsbs188betslot88slotslot gacor